KVKK
Kişisel Verilerin Korunmasına ilişkin Aydınlatma ve Rıza Metni
DİKTAŞ LTD.ŞTİ.
İNTERNET SİTESİ AYDINLATMA METNİ
DİKTAŞ LTD.ŞTİ. (“DİKTAŞ” veya “Şirket”) tarafından,
işlettiği https://www.diktasltd.com.tr/ internet
sitesini ziyaret edenlerin gizliliğini korumak Şirketimizin önde gelen
ilkelerindendir.
İşbu Aydınlatma Metni’nde, kişisel verilerinizin, 6698 sayılı Kişisel
Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) ve ilgili mevzuata uygun
olarak, Ostim OSB, 100.Yıl Bulvarı 1232.Cadde Yenimahalle/ANKARA adresinde yer alan veri sorumlusu Şirket nezdinde
işlenmesine ilişkin esaslar aşağıda belirtilmiştir.
- Kişisel
Verilerin İşlenme Amacı
İnternet sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel
verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla DİKTAŞ tarafından KVK Kanunu’nun 5. ve
6. maddelerine uygun olarak işlenebilecektir:
- Web
sitesine üye olunması ile ilgili kişilerin web sitesi üzerindeki
hizmetlerden faydalandırılması,
- İlgili
kişi tarafından iletişim sekmesinde yer alan kanallardan talepte
bulunulması halinde, bilgi alınmasının sağlanması, dilek/önerilerin
değerlendirmeye alınması ve şikayette bulunulabilmesinin sağlanması,
- Şirket
tarafından sunulan hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım
alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere
önerilmesi ve tanıtılması için gerekli olan aktivitelerin planlanması ve
icrası,
- Şirket
tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için ilgili
iş birimlerimiz tarafından gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş
süreçlerinin yürütülmesi,
- Şirket’in
ticari ve/veya iş stratejilerinin planlanması ve icrası,
- Şirket’in
ve Şirket’le iş ilişkisi içerisinde olan ilgili kişilerin hukuki, teknik
ve ticari-iş güvenliğinin temininin sağlanması.
- İşlenen
Kişisel Verilerin Aktarıldığı Yerler ve Aktarım Amacı
Elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları
doğrultusunda, iş ortaklarımıza (dış kaynak hizmet sağlayıcıları, barındırma (hosting)
hizmet sağlayıcıları, araştırma şirketleri, çağrı merkezleri gibi), şirket
iştiraklerimize ve kanunen yetkili kamu kurumları ile özel kişilere KVK
Kanunu’nun 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve
amaçları dahilinde aktarılabilecektir.
- Kişisel
Verilerin Toplanma Yöntemi ve Hukuki Sebebi
Kişisel verileriniz, DİKTAŞ tarafından internet sitemizi ziyaret etmeniz
dolayısıyla teknik iletişim dosyaları olan çerezler (cookies) vasıtasıyla
ve işbu Aydınlatma Metni’nde belirtilmiş olan amaçlar doğrultusunda doldurmuş
olduğunuz formlar vasıtasıyla otomatik yolla toplanmaktadır. Çerezler (cookie)
hakkında detaylı bilgi için Çerez Politikası’nı inceleyiniz.
Kişisel verileriniz aşağıda yer alan hukuki sebepler uyarınca
işlenmektedir:
- KVKK m.
5/2 (f) hükmü uyarınca temel hak ve özgürlüklerinize zarar vermemek
kaydıyla, Şirket’in meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu
olması,
- KVKK m.
5/2 (c) hükmü uyarınca sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan
doğruya ilgili olması nedeniyle işlemenin gerekli olması (Kullanım
Koşulları vb. için sözleşmenin ifası, hakkın tesisi ile korunması).
- Veri
Sorumlusuna Başvuru Yolları ve Haklarınız
Kanun’un 11. maddesi uyarınca, Şirketimize başvurarak, kişisel
verilerinizin; a) işlenip işlenmediğini öğrenme, b) işlenmişse bilgi talep
etme, c) işlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
d) yurt içinde / yurt dışında transfer edildiği tarafları öğrenme, e) eksik /
yanlış işlenmişse düzeltilmesini isteme, f) Kanun’un 7. maddesinde öngörülen
şartlar çerçevesinde silinmesini / yok edilmesini isteme, g) aktarıldığı 3.
kişilere yukarıda sayılan (e) ve (f) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin
bildirilmesini isteme, h) münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi
nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme, ve i) kanuna
aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın
giderilmesini talep etme hakkına sahipsiniz.
Belirtilmiş olan haklarınıza ilişkin taleplerinizi Veri Sorumlusuna Başvuru
Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ uyarınca tarafımıza iletebilirsiniz. Bilgi ve
başvuru taleplerinizi internet sitemizde yer alan Başvuru Formu’nu doldurarak “Ostim
Osb Mah. 100.Yıl Bulvarı 1232.Cadde No:55 Yenimahalle/Ankara” adresine
gönderme yöntemiyle de tarafımıza iletebilirsiniz.
Şirketimiz taleplerinizi, talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç
otuz gün içinde, ilk talep ücretsiz olmak üzere sonuçlandırır. Ancak aynı
konuyla ilgili takip eden taleplerde veya ilk talepte işlemin ayrıca bir
maliyeti gerektirmesi hâlinde, ücret alınabilir. Şirketimiz talebi kabul edip
işleme koyabilir veya gerekçesini açıklayarak talebi yazılı usulle
reddedebilir.
Yukarıda belirtilen prosedür takip edilerek gerçekleştirilen başvurunun
reddedilmesi, verilen cevabın yetersiz bulunması veya süresinde başvuruya cevap
verilmemesi hâllerinde; cevabın tebliğini takiben otuz ve her hâlde başvuru
tarihinden itibaren altmış gün içinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na (“Kurul”)
şikâyette bulunma hakkı mevcuttur. Ancak başvuru yolu tüketilmeden şikâyet
yoluna başvurulamaz.
Kurul, şikâyet üzerine veya ihlal iddiasını öğrenmesi durumunda resen,
görev alanına giren konularda gerekli incelemeyi yapar. Şikâyet üzerine Kurul,
talebi inceleyerek ilgililere bir cevap verir. Şikâyet tarihinden itibaren
altmış gün içinde cevap verilmezse talep reddedilmiş sayılır. Şikâyet üzerine
veya resen yapılan inceleme sonucunda, ihlalin varlığının anlaşılması hâlinde
Kurul, tespit ettiği hukuka aykırılıkların veri sorumlusu tarafından
giderilmesine karar vererek ilgililere tebliğ eder. Bu karar, tebliğden itibaren
gecikmeksizin ve en geç otuz gün içinde yerine getirilir. Kurul, telafisi güç
veya imkânsız zararların doğması ve açıkça hukuka aykırılık olması hâlinde,
veri işlenmesinin veya verinin yurt dışına aktarılmasının durdurulmasına karar
verebilir.
Verilerinizin Şirketimiz nezdinde hassasiyetle korunduğunu belirtir; bize
duyduğunuz güven için teşekkür ederiz.
KVKK - Kişisel Verilerin İşlenmesi ve
Korunması Politikası
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ VE KORUNMASI POLİTİKASI
§ 1.GİRİŞ
1.1. Giriş
DİKTAŞ LTD.ŞTİ. (“Şirket”) olarak
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu(“Kanun”) uyarınca kişisel
verilerin hukuka uygun olarak işlenmesi ve korunmasına azami önem veriyor ve
tüm planlama ve faaliyetlerimizde bu özenle hareket ediyoruz. Bu bilinçle,
gerek Kanun’un 10. maddesi kapsamında aydınlatma yükümlülüğünü yerine getirmek
gerekse kişisel verilerin işlenmesi ve korunması kapsamında aldığımız tüm idari
ve teknik tedbirleri bildirmek adına işbu Kişisel Verilerin İşlenmesi ve
Korunması Politikası’nı (“Politika”) sizlerin bilgisine sunmaktayız.
1.2. Politikanın Amacı
İşbu Politika’nın temel amacı, hukuka ve Kanun’un amacına uygun
olarak kişisel verilerin işlenmesi ve korunmasına yönelik sistemler konusunda
açıklamalarda bulunmak, bu kapsamda Şirket Paydaşları, Şirket Yetkilileri,
Şirket İş Ortakları, Çalışan Adayları’mız, Ziyaretçiler’imiz, Şirket ve Grup
Şirket Müşterileri, Potansiyel Müşteriler ve Üçüncü Kişiler başta olmak üzere
kişisel verileri Şirketimiz tarafından işlenen kişileri bilgilendirmektir. Bu
şekilde Şirketimiz tarafından gerçekleştirilen kişisel verilerin işlenmesi ve
korunması faaliyetlerinde mevzuata tam uyumun sağlanması ve kişisel veri
sahiplerinin kişisel verilere dair mevzuattan kaynaklanan tüm haklarının
korunması hedeflenmektedir.
1.3. Politikanın Kapsamı ve
Kişisel Veri Sahipleri
Bu Politika; otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt
sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla, Şirket Paydaşları,
Şirket Yetkilileri, Şirket İş Ortakları, Çalışan Adayları’mız, Ziyaretçiler’imiz,
Şirket ve Grup Şirket Müşterileri, Potansiyel Müşteriler ve Üçüncü Kişiler
başta olmak üzere kişisel verileri Şirketimiz tarafından işlenen kişiler için
hazırlanmıştır ve bu belirtilen kişiler kapsamında uygulanacaktır. Bu Politika,
hiçbir şekilde tüzel kişilere ve tüzel kişi verilerine uygulanmayacaktır.
Şirketimiz bu Politikayı internet sitesinde yayımlamak suretiyle
bahse konu Kişisel Veri Sahipleri’ni Kanun hakkında bilgilendirmektedir.
Şirketimiz çalışanları için, Çalışanlar için Kişisel Verilerin İşlenmesi
Politikası uygulanacaktır. Verinin aşağıda belirtilen kapsamda
“Kişisel Veri” kapsamında yer almaması veya Şirketimiz tarafından
gerçekleştirilen Kişisel Veri işleme faaliyetinin yukarıda belirtilen yollarla
olmaması halinde de işbu Politika uygulanmayacaktır.
Bu kapsamda işbu Politika kapsamındaki kişisel veri sahipleri
aşağıdaki gibidir:
Şirket Paydaşı |
Şirket’in Paydaşı gerçek kişilerdir. |
Şirket Gerçek Kişi İş Ortağı |
Şirket’in her türlü iş ilişkisi içerisinde bulunduğu gerçek
kişilerdir. |
Şirket İş Ortaklarının Paydaşı, Yetkilisi, Çalışanı |
Şirket’in her türlü iş ilişkisi içerisinde bulunduğu gerçek ve
tüzel kişilerin (iş ortağı, tedarikçi gibi) çalışanları,
Paydaşları ve yetkilileri dâhil olmak üzere, tüm gerçek kişilerdir. |
Şirket Yetkilisi |
Şirket’in yönetim kurulu üyesi ve diğer yetkili gerçek
kişilerdir. |
Çalışan Adayı |
Şirket’e herhangi bir yolla iş başvurusunda bulunmuş ya da
özgeçmiş ve ilgili bilgilerini Şirket’in incelemesine açmış olan gerçek
kişilerdir. |
Şirket Müşterisi |
Şirket ile herhangi bir sözleşmesel ilişkisi olup olmadığına
bakılmaksızın Şirket’in sunmuş olduğu ürün ve hizmetleri kullanan veya
kullanmış olan gerçek kişilerdir. |
Grup Şirket Müşterisi |
Şirket’in Grup Şirketleri ile herhangi bir sözleşmesel
ilişkisi olup olmadığına bakılmaksızın Şirket Grup Şirketleri’nin sunmuş
olduğu ürün ve hizmetleri kullanan veya kullanmış olan gerçek kişilerdir. |
Potansiyel Müşteri |
Şirket’in ürün ve hizmetlerini kullanma talebinde veya
ilgisinde bulunmuş veya bu ilgiye sahip olabileceği ticari teamül ve
dürüstlük kurallarına uygun olarak değerlendirilmiş gerçek kişilerdir. |
Ziyaretçi |
Şirket’in sahip olduğu fiziksel yerleşkelere çeşitli amaçlarla
giren veya internet sitelerini herhangi bir amaç ile ziyaret eden tüm gerçek
kişilerdir. |
Üçüncü Kişi |
Şirket Çalışanları için hazırlanan Kişisel Verilerin Korunması
ve İşlenmesi Politikası kapsamına ve bu Politikada herhangi bir kişisel veri
sahibi kategorisine girmeyen diğer gerçek kişilerdir. |
1.4.Tanımlar
İşbu Politika’da yer verilen kavramlar aşağıda belirtilen
anlamları ifade eder:
Şirket/ Şirketimiz |
DİKTAŞ LTD.ŞTİ.’dir. |
Kişisel Veri/Veriler |
Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her
türlü bilgidir. |
Özel Nitelikli Kişisel Veri/Veriler |
Irk, etnik köken, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep
veya diğer inançlar, kılık kıyafet, dernek vakıf ya da sendika üyeliği,
sağlık, cinsel hayat, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili
veriler ile biyometrik ve genetik verilerdir. |
Kişisel Verilerin İşlenmesi |
Kişisel Verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da
herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan
yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi,
değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması,
aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle
getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi
gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemdir. |
Kişisel Veri Sahibi/İlgili Kişi |
Kişisel verisi şirket tarafından işlenen kişileri ifade eder. |
Grup Şirket |
Şirket’in bağlı olduğu gruba bağlı şirket/şirketleri ifade
eder. |
Veri Kayıt Sistemi |
Kişisel verilerin belirli kriterlere göre yapılandırılarak
işlendiği kayıt istemini ifade eder. |
Veri Sorumlusu |
Kişisel verilerin işleme amaçlarını ve yöntemlerini
belirleyen, veri kayıt sisteminin kurulmasından ve yönetilmesinden sorumlu
olan gerçek veya tüzel kişidir. |
Veri İşleyen |
Veri sorumlusunun verdiği yetkiye dayanarak onun adına kişisel
veri işleyen gerçek ve tüzel kişidir. |
Açık Rıza |
Belirli bir konuya ilişkin, bilgilendirilmeye dayanan ve özgür
iradeyle açıklanan rızadır. |
Anonim Hale Getirme |
Daha öncesinde bir kişiyle ilişkilendirilmiş olan verilerin,
başka verilerle eşleştirilerek dahi hiçbir surette kimliği belirli veya
belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek hale getirilmesidir. |
Kanun |
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nu ifade eder. |
KVK Kurulu |
Kişisel Verileri Koruma Kurulu’dur. |
§ 2. KİŞİSEL VERİLERİN
İŞLENMESİ VE AKTARILMASI
2.1. Kişisel Verilerin
İşlenmesinde Genel İlkeler
Şirket tarafından Kişisel Veriler, Kanunda ve bu Politikada
öngörülen usul ve esaslara uygun olarak işlenir. Şirket, Kişisel Verileri
işlerken aşağıdaki ilkelerle hareket eder:
- Kişisel
Veriler, ilgili hukuk
kurallarına ve dürüstlük kuralının gereklerine uygun olarak
işlenir.
- Kişisel
Verilerin doğru
ve güncel olması sağlanır. Bu kapsamda verilerin elde
edildiği kaynakların belirli olması, doğruluğunun teyit edilmesi,
güncellenmesi gerekip gerekmediğinin değerlendirilmesi gibi hususlar
özenle dikkate alınır.
- Kişisel
Veriler; belirli,
açık ve meşru amaçlarla işlenir. Amacın meşru olması,
Şirketin işlediği Kişisel Verilerin, yapmış olduğu iş veya sunmuş olduğu
hizmetle bağlantılı ve bunlar için gerekli olması anlamına gelir.
- Kişisel
Veriler, Şirket tarafından belirlenen amaçların gerçekleştirilebilmesi
için amaçla bağlantılı olup, amacın gerçekleştirilmesiyle ilgili olmayan
veya ihtiyaç duyulmayan Kişisel Verilerin işlenmesinden kaçınılır. İşlenen
veriyi, sadece amacın gerçekleştirilmesi için gerekli olanla sınırlı
tutar. Bu kapsamda işlenen Kişisel Veriler, işlendikleri amaçla bağlantılı,
sınırlı ve ölçülüdür.
- İlgili
mevzuatta verilerin saklanması için öngörülen bir süre bulunması halinde
bu sürelere uyum gösterir; aksi durumda Kişisel Veriler’i, ancak işlendikleri amaç için gerekli
olan süre kadar muhafaza Kişisel Veri’nin daha fazla
muhafaza edilmesi için geçerli bir sebep kalmaması durumunda, söz konusu
veri silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.
2.2. Kişisel Verilerin
İşlenme Şartları
Şirket Kişisel Veriler’i veri sahibinin açık rızası olmaksızın
işlemez. Aşağıdaki şartlardan birinin varlığı hâlinde, veri sahibinin açık
rızası aranmaksızın Kişisel Veriler işlenebilecektir.
- Şirket,
Kişisel Veri Sahipleri’nin Kişisel Veriler’ini açık rıza olmasa dahi
kanunlarda açıkça öngörülen hallerde işleyebilir. Örneğin; Vergi Usul
Kanunu’nun 230. Maddesi uyarınca fatura üzerinde ilgili kişinin adına yer
verilmesi için ilgili kişinin açık rızası aranmayacaktır.
- Fiili
imkânsızlık nedeni ile rızasını açıklayamayacak durumda olan veya rızasına
geçerlilik tanınamayacak olan kişilerin kendisinin ya da başka bir kişinin
hayat veya beden bütünlüğünün korunması için Kişisel Veriler açık rıza
olmadan işlenebilir. Örneğin kişinin şuurunun yerinde olmadığı veya akıl
hastası olması sebebiyle rızasının geçerli olmadığı bir durumda, hayat
veya beden bütünlüğünün korunması amacıyla, tıbbi müdahale yapılması
sırasında, Kişisel Veri Sahibi’nin Kişisel Veriler’i işlenebilecektir. Bu
bağlamda kan grubu, geçirilen hastalıklar ve ameliyatlar, kullanılan
ilaçlar gibi veriler, ilgili sağlık sistemi üzerinden işlenebilir.
- Şirket
tarafından bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili
olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait Kişisel Veriler
işlenebilecektir. Örneğin, yapılan bir sözleşme gereği paranın ödenmesi
için alacaklı tarafın hesap numarası bilgisi alınabilecektir.
- Şirket,
veri sorumlusu olarak hukuki yükümlülüklerini yerine getirebilmek için
zorunlu ise, Kişisel Veri Sahipleri’nin Kişisel Veriler’ini işleyebilir.
- Şirket
tarafından Kişisel Veri Sahipleri’nin kendisi tarafından alenileştirilen
bir başka ifadeyle herhangi bir şekilde kamuoyuna açıklanmış olan Kişisel
Veriler’i, korunması gereken hukuki yarar ortadan kalktığından
işlenebilir.
- Şirket,
hukuken meşru bir hakkın kullanılması veya korunması için veri işlemenin
zorunlu olduğu hallerde Kişisel Veri Sahipleri’nin Kişisel Veriler’ini
açık rıza aramaksızın işleyebilir.
- Şirket,
Kişisel Veri Sahipleri’nin Kanun ve Politika kapsamında korunan temel hak
ve özgürlerine zarar vermemek kaydıyla meşru menfaatlerinin temini için
Kişisel Veriler’in işlenmesinin zorunlu olduğu durumlarda Kişisel Veri
Sahipleri’nin Kişisel Veriler’ini işleyebilir. Şirket, Kişisel Veriler’in
korunmasına ilişkin temel ilkelere uyulması ve Kişisel Veri Sahipleri’nin
menfaat dengesinin gözetilmesi konusunda gerekli hassasiyeti
göstermektedir.
2.3. Özel Nitelikli Kişisel
Verilerin İşlenme Şartları
Şirket, Özel Nitelikli Kişisel Veriler’i, ilgilinin açık rızası
olmaksızın işlemez. Ancak sağlık ve cinsel hayat dışındaki Kişisel Veriler,
kanunlarda öngörülen hallerde ilgili kişinin açık rıza aranmaksızın
işlenebilecektir. Sağlık ve cinsel hayata ilişkin Kişisel Veriler, Şirket
tarafından ancak kamu sağlığının korunması, koruyucu hekimlik, tıbbı teşhis ve
tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi, sağlık hizmetleri ile finansmanının
planlanması ve yönetimi amacıyla, sır saklama yükümlülüğü altında bulunduğumuz
koşullarda ilgili kişinin açık rızası aranmaksızın işlenir. Şirket Özel
Nitelikteki Kişisel Veriler’in işlenmesinde Kurul tarafından belirlenen yeterli
önlemlerin alınması konusunda gerekli işlemleri yürütmektedir.
2.4. Kişisel Verilerin
Aktarılma Şartları
Şirketimiz Kişisel Verileri işleme amaçları doğrultusunda
gerekli gizlilik koşullarını oluşturarak ve güvenlik önlemlerini alarak Kişisel
Veri Sahiplerinin Kişisel Verilerini ve Özel Nitelikli Kişisel Verileri üçüncü
kişilere Kanuna uygun olarak aktarabilir. Şirketimiz Kişisel Verilerin aktarılması
sırasında Kanunda öngörülen düzenlemelere uygun hareket etmektedir. Bu kapsamda
Şirketimiz meşru ve hukuka uygun Kişisel Veri işleme amaçları doğrultusunda
aşağıda sayılan, Kanunun 5. maddesinde belirtilen Kişisel Veri işleme
şartlarından bir veya birkaçına dayalı ve sınırlı olarak
Kişisel Verileri üçüncü kişilere:
- Kişisel
Veri sahibinin açık rızası var ise;
- Kanunlarda
Kişisel Verinin aktarılacağına ilişkin açık bir düzenleme var ise, Kişisel
Veri sahibinin veya başkasının hayatı veya beden bütünlüğünün korunması
için zorunlu ise ve
- Kişisel
Veri sahibi fiili imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda
ise veya rızasına hukuki geçerlilik tanınmıyorsa,
- Bir
sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olmak kaydıyla
sözleşmenin taraflarına ait Kişisel Verinin aktarılması gerekli ise,
- Şirketimizin
hukuki yükümlülüğünü yerine getirmesi için Kişisel Veri aktarımı zorunlu
ise,
- Kişisel
Veriler, Kişisel Veri sahibi tarafından alenileştirilmiş ise,
- Kişisel
Veri aktarımı bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için zorunlu
ise,
- Kişisel
Veri sahibinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla,
Şirketimizin meşru menfaatleri için Kişisel Veri aktarımı zorunlu ise
aktarabilir.
2.4.1. Kişisel Verilerin Yurt
Dışına Aktarılma Şartları
Şirketimiz Kişisel Veri işleme amaçları doğrultusunda gerekli
güvenlik önlemleri alarak Kişisel Veri Sahiplerinin Kişisel Verilerini ve Özel
Nitelikli Kişisel Verilerini yurt dışındaki üçüncü kişilere aktarabilir.
Şirketimiz tarafından Kişisel Veriler; KVK Kurulu tarafından yeterli korumaya
sahip olduğu ilan edilen yabancı ülkelere veya yeterli korumanın bulunmaması
durumunda Türkiye’deki ve ilgili yabancı ülkedeki veri sorumlularının yeterli
bir korumayı yazılı olarak taahhüt ettiği ve KVK Kurulu’nun izninin bulunduğu
yabancı ülkelere aktarılabilir.
2.5. Özel Nitelikli Kişisel
Verilerin Aktarılma Şartları
Şirket, gerekli özeni göstererek, gerekli güvenlik tedbirlerini
alarak ve KVK Kurulu tarafından öngörülen yeterli önlemleri alarak; meşru ve
hukuka uygun Kişisel Veri işleme amaçları doğrultusunda Kişisel Veri Sahibi’nin
Özel Nitelikli Kişisel Veriler’ini aşağıdaki durumlarda üçüncü kişilere
aktarabilmektedir.
- Kişisel
Veri Sahibi’nin açık rızası olması halinde veya
- Aşağıdaki
şartların varlığı halinde Kişisel Veri Sahibi’nin açık rızası
aranmaksızın;
- Kişisel
Veri Sahibi’nin sağlığı ve cinsel hayatı dışındaki Özel Nitelikli Kişisel
Veriler’i (ırk, etnik köken, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep
veya diğer inançlar, kılık ve kıyafet, dernek, vakıf ya da sendika
üyeliği, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili veriler ile
biyometrik ve genetik verilerdir), kanunlarda öngörülen hallerde,
- Kişisel
Veri Sahibi’nin sağlığına ve cinsel hayatına ilişkin Özel Nitelikli Kişisel
Veriler’i ise ancak kamu sağlığının korunması, koruyucu hekimlik, tıbbi
teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi, sağlık hizmetleri ile
finansmanının planlanması ve yönetimi amacıyla, sır saklama yükümlülüğü
altında bulunan kişiler veya yetkili kurum ve kuruluşlar tarafından.
2.5.1. Özel Nitelikli Kişisel
Verilerin Yurt Dışına Aktarılması
Şirket, gerekli özeni göstererek, gerekli güvenlik tedbirlerini
alarak ve KVK Kurulu tarafından öngörülen yeterli önlemleri alarak; meşru ve
hukuka uygun Kişisel Veri işleme amaçları doğrultusunda Kişisel Veri Sahibi’nin
Özel Nitelikli Kişisel Veriler’ini aşağıdaki durumlarda yeterli korumaya sahip
veya yeterli korumayı taahhüt eden veri sorumlusunun bulunduğu yabancı ülkelere
aktarabilmektedir.
- Kişisel
Veri Sahibi’nin açık rızası olması halinde veya
- Aşağıdaki
şartların varlığı halinde Kişisel Veri Sahibi’nin açık rızası
aranmaksızın;
- Kişisel
Veri Sahibi’nin sağlığı ve cinsel hayatı dışındaki Özel Nitelikli Kişisel
Veriler’i (ırk, etnik köken, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep
veya diğer inançlar, kılık ve kıyafet, dernek, vakıf ya da sendika
üyeliği, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili veriler ile
biyometrik ve genetik verilerdir), kanunlarda öngörülen hallerde,
- Kişisel
Veri Sahibi’nin sağlığına ve cinsel hayatına ilişkin Özel Nitelikli
Kişisel Veriler’i ise ancak kamu sağlığının korunması, koruyucu hekimlik,
tıbbi teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi, sağlık hizmetleri
ile finansmanının planlanması ve yönetimi amacıyla, sır saklama
yükümlülüğü altında bulunan kişiler veya yetkili kurum ve kuruluşlar
tarafından.
§ 3. KİŞİSEL VERİLERİN
İŞLENME VE AKTARILMA AMAÇLARI, AKTARILACAĞI KİŞİLER
3.1. Kişisel Verilerin
İşlenme ve Aktarılma Amaçları
Kişisel Veriler; hukuka ve Kanun’un amacına uygun olarak
Şirket’in,
- İnsan
kaynakları politikalarının en iyi şekilde planlanması ve uygulanması,
- Ticari
ortaklıklarının ve stratejilerinin doğru olarak planlanması, yürütülmesi
ve yönetilmesi,
- Kendisinin
ve iş ortaklarının hukuki, ticari ve fiziki güvenliğinin temini,
- Kurumsal
işleyişinin sağlanması, yönetim ve iletişim faaliyetlerinin planlanması ve
icrası,
- Ürün
ve hizmetlerinden Kişisel Veri Sahipleri’nin en iyi şekilde
faydalandırılması ve onların talep, ihtiyaç ve isteklerine göre özel hale
getirilerek önerilmesi,
- Veri
güvenliğinin en üst düzeyde sağlanması,
- Veri
tabanlarının oluşturulması,
- İnternet
sitesinde sunulan hizmetlerin geliştirilmesi ve sitede oluşan hataların
giderilmesi,
- Kendisine
talep ve şikâyetlerini ileten Kişisel Veri Sahipleri ile iletişime geçmesi
ve talep ve şikâyet yönetiminin sağlanması,
- Etkinlik
yönetimi,
- İş
ortakları veya tedarikçilerle olan ilişkilerin yönetimi,
- Personel
temin süreçlerinin yürütülmesi,
- Grup
Şirketleri’nin personel temin süreçlerine ve ilgili mevzuta uyum konusunda
destek olunması,
- Grup
Şirketleri’nin faaliyetlerinin ilgili mevzuata uygun olarak yürütülmesinin
temini için denetim faaliyetlerinin planlanması ve icrası,
- Kendisi
ve Grup Şirketleri üst düzey yöneticilerine sağlanacak yan haklar ve
menfaatlerin planlanması ve icrası süreçlerine destek olunması,
- Grup
Şirketleri’nin şirketler ve ortaklık hukuku işlemlerinin
gerçekleştirilmesi konusunda destek olunması,
- Finansal
raporlama ve risk yönetimi işlemlerinin icrası/takibi,
- Şirket
hukuk işlerinin icrası/takibi,
- İtibarının
korunmasına yönelik çalışmaların gerçekleştirilmesi,
- Yatırımcı
ilişkilerinin yönetilmesi,
- Yetkili
kuruluşlara mevzuattan kaynaklı bilgi verilmesi,
- Ziyaretçi
kayıtlarının oluşturulması ve takibi.
amaçlarıyla sınırlı olarak Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde
belirtilen kişisel veri işleme şartları kapsamında işlenir. Bahsi geçen
amaçlarla gerçekleştirilen işleme faaliyetinin, Kanun kapsamında öngörülen
şartlardan herhangi birini karşılamıyor olması halinde, ilgili işleme sürecine
ilişkin olarak Şirket tarafından açık rızanız temin edilmektedir.
3.2. Kişisel Verilerin
Aktarılacağı Kişiler
Kişisel Veriler, tarafınıza sunulan hizmetlerin tam ve kusursuz
olmasını temin edebilmek amacıyla ve yalnızca hizmetin niteliğiyle uygun
düştüğü ölçüde iş ve çözüm ortaklarımız, bankalar ile teknik, lojistik ve
benzeri diğer işlemleri bizim adımıza gerçekleştiren üçüncü kişilerle
paylaşılabilmektedir. Bu üçüncü kişiler ilgili hizmetlerin tam ve kusursuz
temin edilebilmesi için ilgili bilgilere ulaşması zorunlu olan kişilerden
ibarettir.
Bunların haricinde hizmetin tam ve kusursuz olarak verilebilmesi
için başkaca üçüncü kişilerle verilerin paylaşılmak zorunda kalınması,
Şirket’in hukuki yükümlülüklerini yerine getirebilmesi için zorunlu olması,
kanunlarda açıkça öngörülmüş olması yahut yasalara uygun olarak verilmiş olan
bir adli/idari emir bulunması gibi hallerde de Kişisel Verileriniz -yalnızca
ilgili kişi ya da kurumla sınırlı olmak üzere- aktarılabilecektir.
Kişisel Verilerin bir kısmı, reklamların hedef kitleye uyarlanabilmesini
sağlamak amacıyla, yalnızca diğer kullanıcılara ait bilgilerle birlikte toplu
olarak anonimleştirilmiş bir şekilde reklam verenlerle paylaşılabilir.
Anonimleştirilmiş veriler siz ziyaretçilerimiz/müşterilerimizle
eşleştirilemeyecek bilgiler olup, kimlik bilgilerinizi içerme ya da kimliğinizi
belirlenebilir kılmaz. Anonimleştirilmiş verilerde gizliliğiniz güvence
altındadır.
§ 4. KİŞİSEL VERİLERİN
TOPLAMA YÖNTEMİ VE HUKUKİ SEBEBİ, SİLİNMESİ YOK EDİLMESİ VE ANONİM HALE
GETİRİLMESİ VE SAKLANMA SÜRESİ
4.1. Kişisel Veri Toplamanın
Yöntemi ve Hukuki Sebebi
Kanun’un amacını düzenleyen 1. Madde ile Kanun’un kapsamını
düzenleyen 2. Madde’ye uygunluğunun denetimi amacıyla, Kişisel Veriler; her
türlü sözlü, yazılı, elektronik ortamda; teknik ve sair yöntemlerle, mağazalar,
satış noktaları, çağrı merkezi, Şirket internet sitesi, mobil uygulama gibi
muhtelif yollardan, Politika’da yer verilen amaçların gerçekleştirilmesi
amacıyla mevzuat, sözleşme, talep ve isteğe dayalı hukuki sebepler çerçevesinde
yasadan doğan sorumlulukların eksiksiz ve doğru bir şekilde yerine
getirilebilmesi için toplanır ve Şirket veya Şirket tarafından görevlendirilen
veri işleyenler tarafından işlenir.
4.2. Kişisel Verilerin
Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hâle Getirilmesi
Kişisel Veriler’in silinmesi, yok edilmesi veya anonim
hâle getirilmesine ilişkin diğer kanunlarda yer alan hükümler saklı kalmak
kaydı ile Şirket, bu Kanun ve diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlemiş
olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması
hâlinde Kişisel Veriler’i resen veya veri sahibinin talebi üzerine siler, yok
eder veya anonim hale getirir. Kişisel Veriler’in silinmesi ile bu veriler
tekrar hiçbir şekilde kullanılamayacak ve geri getirilemeyecek şekilde imha
edilir. Buna göre Kişisel Veriler, kayıtlı oldukları evrak, dosya, CD, disket,
hard disk gibi araçlardan geri dönüştürülemeyecek şekilde silinir. Kişisel
Veriler’in yok edilmesi ise, bilgilerin tekrar geri getirilemeyecek ve
kullanılamayacak şekilde, verilerin kaydedildiği evrak, dosya,
CD, disket, hard disk gibi veri saklamaya elverişli materyallerin
yok edilmesini ifade etmektedir. Verilerin anonim hale getirilmesiyle, Kişisel
Veriler’in başka verilerle eşleştirilse dahi kimliği belirli veya
belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek hale getirilmesi
kastedilmektedir.
4.3. Kişisel Verilerin
Saklanma Süresi
Şirket, Kişisel Veriler’i mevzuatta öngörülmesi durumunda, bu
mevzuatta belirtilen süre boyunca saklamaktadır. Kişisel verilerin ne kadar
süre boyunca saklanması gerektiğine ilişkin mevzuatta bir süre düzenlenmemişse,
Kişisel Veriler Şirket’in o veriyi işlerken yürütülen faaliyet ile bağlı olarak
Şirket’in uygulamaları ve ticari yaşamının teamülleri uyarınca işlenmesini
gerektiren süre kadar işlenmekte daha sonra silinmekte, yok edilmekte veya
anonim hale getirilmektedir.
Kişisel verilerin işlenme amacı sona ermiş; ilgili mevzuat ve
Şirket’in belirlediği saklama sürelerinin de sonuna gelinmişse; kişisel veriler
yalnızca olası hukuki uyuşmazlıklarda delil teşkil etmesi veya kişisel veriye
bağlı ilgili hakkın ileri sürülebilmesi veya savunmanın tesis edilmesi amacıyla
saklanabilmektedir. Buradaki sürelerin tesisinde bahsi geçen hakkın ileri
sürülebilmesine yönelik zaman aşımı süreleri ile zaman aşımı sürelerinin
geçmesine rağmen daha önce aynı konularda Şirket’e yöneltilen taleplerdeki
örnekler esas alınarak saklama süreleri belirlenmektedir. Bu durumda saklanan
kişisel verilere herhangi bir başka amaçla erişilmemekte ve ancak ilgili hukuki
uyuşmazlıkta kullanılması gerektiği zaman ilgili kişisel verilere erişim
sağlanmaktadır. Burada da bahsi geçen süre sona erdikten sonra kişisel veriler
silinmekte, yok edilmekte veya anonim hale getirilmektedir.
Kişisel Veriler’in saklanması, silinmesi, yok edilmesi ve anonim
hale getirilmesi ile ilgili Şirket tekniklerine dair detaylı düzenlemeler
Şirket’in Kişisel Veri Saklama Ve İmha Politikası’nda yer almaktadır.
§ 5. KİŞİSEL VERİLERİN
KORUNMASI DAİR HUSUSLAR
Şirket, Kanun’un 12. maddesine uygun olarak, işlemekte olduğu
Kişisel Veriler’in hukuka aykırı olarak işlenmesini önlemek, verilere hukuka
aykırı olarak erişilmesini önlemek ve verilerin muhafazasını sağlamak için
uygun güvenlik düzeyini sağlamaya yönelik gerekli teknik ve idari tedbirleri
almakta, bu kapsamda gerekli denetimleri yapmakta veya yaptırmaktadır.
5.1. Kişisel Verilerin
Güvenliğinin Sağlanması
5.1.1. Kişisel Verilerin
Hukuka Uygun İşlenmesini Sağlamak için Alınan Teknik ve İdari Tedbirler
Şirket, Kişisel Veriler’in hukuka uygun işlenmesini sağlamak için,
teknolojik imkânlar ve uygulama maliyetine göre teknik ve idari tedbirler
almaktadır.
- Kişisel
Verilerin Hukuka Uygun İşlenmesini Sağlamak için Alınan Teknik Tedbirler
Şirket tarafından Kişisel Veriler’in hukuka uygun işlenmesini
sağlamak için alınan başlıca teknik tedbirler aşağıda sıralanmaktadır:
- Şirket
bünyesinde gerçekleştirilen Kişisel Veri işleme faaliyetleri kurulan
teknik sistemlerle denetlenmektedir.
- Alınan
teknik önlemler periyodik olarak iç denetim mekanizması gereği ilgilisine raporlanmaktadır.
- Teknik
konularda bilgili personel istihdam edilmektedir.
- Kişisel
Verilerin Hukuka Uygun İşlenmesini Sağlamak için Alınan İdari Tedbirler
Şirket tarafından Kişisel Veriler’in hukuka uygun işlenmesini
sağlamak için alınan başlıca idari tedbirler aşağıda sıralanmaktadır:
- Çalışanlar,
Kişisel Veriler’in korunması hukuku ve Kişisel Veriler’in hukuka uygun
olarak işlenmesi konusunda bilgilendirilmekte ve eğitilmektedir.
- Şirket’in
yürütmekte olduğu tüm faaliyetler detaylı olarak tüm iş birimleri özelinde
analiz edilerek, bu analiz neticesinde ilgili iş birimlerinin
gerçekleştirmiş olduğu faaliyetler özelinde Kişisel Veri işleme
faaliyetleri ortaya konulmaktadır.
- Şirket’in
iş birimlerinin yürütmekte olduğu Kişisel Veri işleme faaliyetleri; bu faaliyetlerin
Kanun’nun aradığı Kişisel Veri işleme şartlarına uygunluğun sağlanması
için yerine getirilecek olan gereklilikler her bir iş birimi ve yürütmekte
olduğu detay faaliyet özelinde belirlenmektedir.
- İş
birimi bazında belirlenen hukuksal uyum gerekliliklerinin sağlanması için
ilgili iş birimleri özelinde farkındalık yaratılmakta ve uygulama
kuralları belirlenmekte; bu hususların denetimini ve uygulamanın
sürekliliğini sağlamak için gerekli idari tedbirler şirket içi politikalar
ve eğitimler yoluyla hayata geçirilmektedir.
- Şirket
ile çalışanlar arasındaki hukuki ilişkiyi yöneten sözleşme ve belgelere,
Şirket’in talimatları ve kanunla getirilen istisnalar dışında, Kişisel
Veri’leri işlememe, ifşa etmeme ve kullanmama yükümlülüğü getiren kayıtlar
konulmakta ve bu konuda çalışanların farkındalığı yaratılmakta ve
denetimler yürütülerek Kanun’dan doğan yükümlülükler yerine
getirilmektedir.
5.1.2. Kişisel Verilerin
Hukuka Aykırı Erişimini Engellemek için Alınan Teknik ve İdari Tedbirler
Şirket, Kişisel Veriler’in tedbirsizlikle veya yetkisiz olarak
açıklanmasını, erişimini, aktarılmasını veya başka şekillerdeki tüm hukuka
aykırı erişimi önlemek için korunacak verinin niteliği, teknolojik imkânlar ve
uygulama maliyetine göre teknik ve idari tedbirler almaktadır.
- Kişisel
Verilerin Hukuka Aykırı Erişimini Engellemek için Alınan Teknik Tedbirler
Şirket tarafından Kişisel Veriler’in hukuka aykırı erişimini
engellemek için alınan başlıca teknik tedbirler aşağıda sıralanmaktadır:
- Teknolojideki
gelişmelere uygun teknik önlemler alınmakta, alınan önlemler periyodik
olarak güncellenmekte ve yenilenmektedir.
- İş
birimi bazında belirlenen hukuksal uyum gerekliliklerine uygun olarak
erişim ve yetkilendirme teknik çözümleri devreye alınmaktadır.
- Erişim
yetkileri sınırlandırılmakta, yetkiler düzenli olarak gözden
geçirilmektedir.
- Alınan
teknik önlemler periyodik olarak iç denetim mekanizması gereği ilgilisine
raporlanmakta, risk teşkil eden hususlar yeniden değerlendirilerek gerekli
teknolojik çözüm üretilmektedir.
- Virüs
koruma sistemleri ve güvenlik duvarlarını içeren yazılımlar ve donanımlar
kurulmaktadır.
- Teknik
konularda bilgili personel istihdam edilmektedir.
- Kişisel
Veriler’in toplandığı uygulamalardaki güvenlik açıklarını saptamak için
düzenli olarak güvenlik taramalarından geçirilmektedir. Bulunan açıkların
kapatılması sağlanmaktadır.
- Kişisel
Verilerin Hukuka Aykırı Erişimini Engellemek için Alınan İdari Tedbirler
Şirket tarafından Kişisel Veriler’in hukuka aykırı erişimini
engellemek için alınan başlıca idari tedbirler aşağıda sıralanmaktadır:
- Çalışanlar,
Kişisel Veri’lere hukuka aykırı erişimi engellemek için alınacak teknik
tedbirler konusunda eğitilmektedir.
- İş
birimi bazında Kişisel Veri işlenmesi hukuksal uyum gerekliliklerine uygun
olarak Şirket içinde Kişisel Veri’lere erişim ve yetkilendirme süreçleri
tasarlanmakta ve uygulanmaktadır.
- Çalışanlar,
öğrendikleri Kişisel Veri’leri Kanun hükümlerine aykırı olarak başkasına
açıklayamayacağı ve işleme amacı dışında kullanamayacağı ve bu
yükümlülüğün görevden ayrılmalarından sonra da devam edeceği konusunda
bilgilendirilmekte ve bu doğrultuda kendilerinden gerekli taahhütler
alınmaktadır.
- Şirket
tarafından Kişisel Veriler’in hukuka uygun olarak aktarıldığı kişiler ile
akdedilen sözleşmelere; Kişisel Veriler’in aktarıldığı kişilerin, Kişisel
Veriler’in korunması amacıyla gerekli güvenlik tedbirlerini alacağına ve
kendi kuruluşlarında bu tedbirlere uyulmasını sağlayacağına ilişkin
hükümler eklenmektedir.
5.1.3. Kişisel Verilerin
Güvenli Ortamlarda Saklanması
Şirket, Kişisel Veriler’in güvenli ortamlarda saklanması ve
hukuka aykırı amaçlarla yok edilmesini, kaybolmasını veya değiştirilmesini
önlemek için teknolojik imkânlar ve uygulama maliyetine göre gerekli teknik ve
idari tedbirleri almaktadır.
- Kişisel
Verilerin Güvenli Ortamlarda Saklanması için Alınan Teknik Tedbirler
Şirket tarafından Kişisel Veriler’in güvenli ortamlarda
saklanması için alınan başlıca teknik tedbirler aşağıda sıralanmaktadır:
- Kişisel
Veriler’in güvenli ortamlarda saklanması için teknolojik gelişmelere uygun
sistemler kullanılmaktadır.
- Teknik
konularda uzman personel istihdam edilmektedir.
- Saklanma
alanlarına yönelik teknik güvenlik sistemleri kurulmakta, bilişim
sistemleri üzerindeki güvenlik zafiyetlerinin tespitine yönelik güvenlik
testleri ve araştırmaları yapılmakta, yapılan test ve araştırmaların
sonucunda tespit edilen mevcut ya da muhtemel risk teşkil eden hususlar
giderilmektedir. Alınan teknik önlemler periyodik olarak iç denetim
mekanizması gereği ilgilisine raporlanmaktadır.
- Kişisel
Veriler’in güvenli bir biçimde saklanmasını sağlamak için hukuka uygun bir
biçimde yedekleme programları kullanılmaktadır.
- Kişisel
Veriler’in tutulduğu ortamlara veriye erişim kısıtlanarak yalnızca yetkili
kişilerin, kişisel verinin saklanma amacı ile sınırlı olarak bu verilere
erişmesine izin verilmekte, Kişisel Veriler’in bulunduğu veri depolama
alanlarına erişimler loglanarak uygunsuz erişimler veya erişim denemeleri
ilgililere anlık olarak iletilmektedir.
- Kişisel
Verilerin Güvenli Ortamlarda Saklanması için Alınan İdari Tedbirler
Şirket tarafından Kişisel Veriler’in güvenli ortamlarda
saklanması için alınan başlıca idari tedbirler aşağıda sıralanmaktadır:
- Çalışanlar,
Kişisel Veriler’in güvenli bir biçimde saklanmasını sağlamak konusunda
eğitilmektedirler.
- Bilgi
güvenliği, özel hayatın gizliliği ve kişisel verilerin korunması
alanındaki gelişmeleri takip etmek ve gerekli aksiyonları almak üzere
hukuki ve teknik danışmanlık hizmeti alınmaktadır.
- Şirket
tarafından Kişisel Veriler’in saklanması konusunda teknik gereklilikler
sebebiyle dışarıdan bir hizmet alınması durumunda, Kişisel Veriler’in
hukuka uygun olarak aktarıldığı ilgili firmalar ile akdedilen
sözleşmelere; Kişisel Veriler’in aktarıldığı kişilerin, Kişisel Veriler’in
korunması amacıyla gerekli güvenlik tedbirlerini alacağına ve kendi
kuruluşlarında bu tedbirlere uyulmasını sağlanacağına ilişkin hükümlere
yer verilmektedir.
5.1.4. Kişisel Verilerin
Korunması Konusunda Alınan Tedbirlerin Denetimi
Şirket, Kanun’un 12. maddesine uygun olarak, kendi bünyesinde
gerekli denetimleri yapmakta veya yaptırmaktadır. Bu denetim sonuçları
Şirket’in iç işleyişi kapsamında konu ile ilgili bölüme raporlanmakta ve alınan
tedbirlerin iyileştirilmesi için gerekli faaliyetler yürütülmektedir.
5.1.5. Kişisel Verilerin
Yetkisiz Bir Şekilde İfşası Durumunda Alınacak Tedbirler
Şirket, Kanun’un 12. maddesine uygun olarak işlenen Kişisel
Veriler’in kanuni olmayan yollarla başkaları tarafından elde edilmesi halinde
bu durumu en kısa sürede ilgili Kişisel Veri Sahibi’ne ve KVK Kurulu’na
bildirilmesini sağlayan sistemi yürütmektedir. KVK Kurulu tarafından gerek
görülmesi halinde, bu durum, KVK Kurulu’nun internet sitesinde veya başka bir
yöntemle ilan edilebilecektir.
5.2. Kişisel Veri
Sahiplerinin Yasal Haklarının Gözetilmesi
Şirket, Kişisel Veri Sahipleri’nin Politika ve Kanun’un
uygulanması ile tüm yasal haklarını gözetir ve bu haklarının korunması için
gerekli tüm önlemleri alır. Kişisel Veri Sahipleri’nin hakları ile ilgili
ayrıntılı bilgiye işbu Politika’nın altıncı bölümünde yer verilmiştir.
5.3. Özel Nitelikli Kişisel
Verilerin Korunması
Kanun birtakım Kişisel Veri’lere, hukuka aykırı olarak
işlendiğinde kişilerin mağduriyetine ve/veya ayrımcılığa sebep olma riski
nedeniyle özel önem atfetmiştir. Bu veriler; ırk, etnik köken, siyasi düşünce,
felsefi inanç, din, mezhep veya diğer inançlar, kılık ve kıyafet, dernek, vakıf
ya da sendika üyeliği, sağlık, cinsel hayat, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik
tedbirleriyle ilgili veriler ile biyometrik ve genetik verilerdir. Kanun ile
“özel nitelikli” olarak belirlenen ve hukuka uygun olarak işlenen özel
nitelikli Kişisel Veriler’in korunmasına Şirket tarafından azami hassasiyet
gösterilmektedir. Bu kapsamda, Şirket tarafından, kişisel verilerin korunması
için alınan teknik ve idari tedbirler, Özel Nitelikli Kişisel Veriler
bakımından da azami özenle uygulanmakta ve bu konuda Şirket bünyesinde gerekli
denetimler sağlanmaktadır.
§ 6. KİŞİSEL VERİ SAHİBİNİN
HAKLARI, HAKLARIN KULLANILMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
6.1. Kişisel Veri Sahibinin
Aydınlatılması
Şirket, Kanun’un 10. maddesine uygun olarak, Kişisel Veriler’in
elde edilmesi sırasında Kişisel Veri Sahipleri’ni aydınlatmaktadır. Bu kapsamda
varsa, Şirket temsilcisinin kimliği, Kişisel Veriler’in hangi amaçla
işleneceği, işlenen Kişisel Veriler’in kimlere ve hangi amaçla
aktarılabileceği, Kişisel Veri toplamanın yöntemi ve hukuki sebebi ile Kişisel
Veri Sahibi’nin sahip olduğu hakları konusunda aydınlatma yapmaktadır.
6.2. Kişisel Veri Sahibi’nin
KVK Kanunu Uyarınca Hakları
Şirket, Kanun’un 10.maddesi uyarınca size haklarınızı
bildirmekte; söz konusu hakların nasıl kullanılacağına dair yol göstermekte ve
tüm bunlar için gerekli iç işleyişi, idari ve teknik düzenlemeleri
gerçekleştirmektedir. Şirket, Kanun’un 11.maddesi uyarınca Kişisel Veriler’i
alınan kişilere;
- Kişisel
Veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
- Kişisel
Veriler’i işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
- Kişisel
Veriler’in işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp
kullanılmadığını öğrenme,
- Yurt
içinde veya yurt dışında Kişisel Veriler’in aktarıldığı üçüncü kişileri
bilme,
- Kişisel
Veriler’in eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların
düzeltilmesini isteme,
- Kanun’un
7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde Kişisel Veriler’in
silinmesini veya yok edilmesini isteme,
- Kanun’un
11. Maddesinin (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan
işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini
isteme,
- İşlenen
verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi
suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz
etme,
- Kişisel
Veriler’in kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması
halinde zararın giderilmesini talep etme
haklarının olduğunu açıklar.
6.3. Kişisel Veri Sahibi’nin
Haklarını İleri Süremeyeceği Haller
Kanun’un 28. maddesi gereğince aşağıdaki haller Kanun kapsamı
dışında tutulduğundan, Kişisel Veri Sahipleri aşağıdaki hallerde, işbu
Politika’nın (6.2.) maddesinde sayılan haklarını ileri süremezler:
- Kişisel
Veriler’in, üçüncü kişilere verilmemek ve veri güvenliğine ilişkin
yükümlülüklere uyulmak kaydıyla gerçek kişiler tarafından tamamen
kendisiyle veya aynı konutta yaşayan aile fertleriyle ilgili faaliyetler
kapsamında işlenmesi.
- Kişisel
Veriler’in resmi istatistik ile anonim hâle getirilmek suretiyle araştırma,
planlama ve istatistik gibi amaçlarla işlenmesi.
- Kişisel
Veriler’in millî savunmayı, millî güvenliği, kamu güvenliğini, kamu
düzenini, ekonomik güvenliği, özel hayatın gizliliğini veya kişilik
haklarını ihlal etmemek ya da suç teşkil etmemek kaydıyla, sanat, tarih,
edebiyat veya bilimsel amaçlarla ya da ifade özgürlüğü kapsamında
işlenmesi.
- Kişisel
Veriler’in millî savunmayı, millî güvenliği, kamu güvenliğini, kamu
düzenini veya ekonomik güvenliği sağlamaya yönelik olarak kanunla görev ve
yetki verilmiş kamu kurum ve kuruluşları tarafından yürütülen önleyici,
koruyucu ve istihbari faaliyetler kapsamında işlenmesi.
- Kişisel
Veriler’in soruşturma, kovuşturma, yargılama veya infaz işlemlerine
ilişkin olarak yargı makamları veya infaz mercileri tarafından işlenmesi.
Kanun’un 28/2 maddesi gereğince; aşağıda sıralanan hallerde
Kişisel Veri Sahipleri zararın giderilmesini talep etme hakkı hariç, işbu
Politika’nın (6.2.) maddesinde sayılan haklarını ileri süremezler:
- Kişisel
Veri işlemenin suç işlenmesinin önlenmesi veya suç soruşturması için
gerekli olması.
- Kişisel
Veri Sahibi tarafından kendisi tarafından alenileştirilmiş kişisel
verilerin işlenmesi.
- Kişisel
Veri işlemenin kanunun verdiği yetkiye dayanılarak görevli ve yetkili kamu
kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarınca,
denetleme veya düzenleme görevlerinin yürütülmesi ile disiplin soruşturma
veya kovuşturması için gerekli olması.
- Kişisel
Veri işlemenin bütçe, vergi ve mali konulara ilişkin olarak Devletin
ekonomik ve mali çıkarlarının korunması için gerekli olması.
6.4. Kişisel Veri Sahibi’nin
Haklarını Kullanması
Kişisel Veri Sahipleri işbu Politika’nın (6.2.) maddesinde
sayılan haklarına ilişkin taleplerini kimliklerini tespit edecek bilgi ve
belgelerle ve aşağıda belirtilen yöntemlerle veya KVK Kurulu’nun belirlediği
diğer yöntemlerle https://www.diktasltd.com.tr/bilgilendirme/kvkk-form-s2 bağlantısından
ulaşabileceğiniz Başvuru Formu’nu doldurup imzalayarak Şirket’e ücretsiz olarak
iletebileceklerdir:
- Başvuru
formu doldurulduktan sonra ıslak imzalı bir nüshasının bizzat elden veya
noter aracılığı ile Cumhuriyet Mahallesi Yeni Yol 1 Sk. Now Bomonti Apt.
No: 2/12 Şişli/İstanbul adresine iletilmesi,
- Başvuru
formu doldurulup 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu kapsamındaki “güvenli
elektronik imza”nızla imzalandıktan sonra güvenli elektronik imzalı
formun info@diktasltd.com.tr adresine kayıtlı elektronik posta
ile gönderilmesi,
- Başvuru
sahibinin bizzat gelerek kimliğini tevsik edici belge ve başvuru konusuna
ilişkin bilgi ve belgeler ile başvurarak Şirket’e daha önce bildirilen ve
Şirket’in sisteminde kayıtlı bulunan elektronik posta adresini kullanmak
suretiyle başvuru formunun iletilmesi
Kişisel veri sahipleri adına üçüncü kişilerin başvuru talebinde
bulunabilmesi için veri sahibi tarafından başvuruda bulunacak kişi adına noter
kanalıyla düzenlenmiş özel vekâletname bulunmalıdır.
6.5. Şirket’in Başvurulara
Cevap Verme Usulü Ve Süresi
Şirket, başvuruda yer alan talepleri, talebin niteliğine göre en
geç otuz gün içinde olmak üzere en kısa sürede ücretsiz olarak sonuçlandırır.
Ancak söz konusu işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, KVK Kurul’u
tarafından belirlenen tarifedeki ücret alınabilir. Şirket, talebi kabul
edebileceği gibi gerekçesini açıklayarak reddedebilir; cevabını yazılı olarak
veya elektronik ortamda bildirir. Başvuruda yer alan talebin kabul edilmesi
hâlinde Şirket, talebin gereğini yerine getirir.
6.6. Kişisel Veri Sahibinin
KVK Kurulu’na Şikâyette Bulunma Hakkı
Başvurunun reddedilmesi, verilen cevabın yetersiz bulunması veya
süresinde başvuruya cevap verilmemesi hâllerinde; veri sahibi, cevabı öğrendiği
tarihten itibaren otuz ve her hâlde başvuru tarihinden itibaren altmış gün içinde
KVK Kurulu’na şikâyette bulunma hakkına sahiptir.
§ 7. ŞİRKET’İN KİŞİSEL
VERİLERİN İŞLENMESİ VE KORUNMASI POLİTİKASI UYARINCA YÖNETİM YAPISI
Şirket bünyesinde işbu Politika ve bu Politika’ya bağlı ve
ilişkili diğer politikaları yönetmek üzere Şirket üst yönetiminin kararı
gereğince Kişisel Veri Komitesi oluşturulmuştur. Kişisel Veri Komitesi,
Kişisel Veri Sahipleri’nin verilerinin hukuka, işbu Politika ve bu
Politika’ya bağlı ve ilişkili diğer politikalara uygun olarak saklanması ve işlenmesi
için gerekli işlemleri yapmakla yetkili ve görevlidir. Kişisel Veri
Komitesi’nde görevlendirilenler ve görevlerine dair Şirket’in internet
sitesinde yayımlanan Kişisel Veri Saklama Ve İmha Politikası’nda detaylı
düzenlemeler yer almaktadır.
§ 8. GÜNCELLEME, UYUM VE
DEĞİŞİKLİKLER
8.1. Güncelleme ve Uyum
Şirket, Kanun’da yapılan değişiklikler nedeniyle, KVK Kurulu
kararları uyarınca ya da sektördeki ya da bilişim alanındaki gelişmeler
doğrultusunda işbu Politika ve bu Politika’ya bağlı ve ilişkili diğer politikalarda
değişiklik yapma hakkını saklı tutar. İşbu Politika’da yapılan değişiklikler
derhal metne işlenir ve değişikliklere ilişkin açıklamalar Politika’nın sonunda
açıklanır.
KVKK - Kişisel Veri Saklama ve İmha
Politikası
DİKTAŞ LTD.ŞTİ.
KİŞİSEL VERİ SAKLAMA VE İMHA POLİTİKASI
1. BÖLÜM: İMHA POLİTİKASI'NIN
NİTELİĞİ VE AMACI
1.1. GİRİŞ
İşbu imha politikası DİKTAŞ LTD.ŞTİ. kısaca
(“DİKTAŞ”) olarak veri sorumlusu sıfatıyla elimizde bulundurduğumuz kişisel
verilerin 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve sair mevzuatı
uyarınca kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale
getirilmesine ilişkin DİKTAŞ tarafından
uygulanacak usul ve esasların belirlenmesi amacıyla hazırlanmıştır.
Bu kapsamda, çalışanlarımızın, çalışan adaylarımızın, müşterilerimizin
ve herhangi bir nedenle DİKTAŞ nezdinde kişisel verisi bulunan tüm gerçek
kişilerin kişisel verileri Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması Politikası
ve işbu Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası çerçevesinde kanunlara uygun
olarak yönetilmektedir.
1.2. TANIMLAR
Doğrudan tanımlayıcılar |
: |
Tek başlarına, ilişki içinde oldukları kişiyi doğrudan açığa
çıkaran, ifşa eden ve ayırt edilebilir kılan tanımlayıcıları, |
Dolaylı tanımlayıcılar |
: |
Diğer tanımlayıcılar ile bir araya gelerek ilişki içinde
oldukları kişiyi açığa çıkaran, ifşa eden ve ayırt edilebilir kılan
tanımlayıcıları, |
İlgili kişi |
: |
Kişisel verisi işlenen gerçek kişiyi, |
İmha |
: |
Kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale
getirilmesini, |
Kanun |
: |
07.04.2016 tarih ve 29677 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununu, |
Yönetmelik |
: |
28.10.2017 tarihli ve 30224 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan
Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi
Hakkında Yönetmeliğini |
Kurul |
: |
Kişisel Verileri Koruma Kurulunu |
Kayıt ortamı |
: |
Tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri
kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla işlenen
kişisel verilerin bulunduğu her türlü ortamı, |
Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması Politikası |
: |
“www.diktasltd.com.tr” adresinden
ulaşılabilecek, DİKTAŞ elinde bulunan kişisel verilerin yönetilmesine ilişkin
usul ve esasları belirleyen politikayı, |
Veri kayıt sistemi |
: |
Kişisel verilerin belirli kriterlere göre yapılandırılarak
işlendiği kayıt sistemini, |
ifade eder.
2. BÖLÜM: ORTAMLAR VE
GÜVENLİK TEDBİRLERİ
2.1. KİŞİSEL VERİLERİN
SAKLANDIĞI ORTAMLAR
DİKTAŞ nezdinde saklanan kişisel veriler, ilgili verinin
niteliğine ve hukuki yükümlülüklerimize uygun bir kayıt ortamında tutulur.
Kişisel verilerin saklanması için kullanılan kayıt ortamları
genel itibariyle aşağıda sayılanlardır. Ancak, bir kısım veriler sahip
oldukları özel nitelikler ya da hukuki yükümlülüklerimiz nedeniyle burada
gösterilen ortamlardan farklı bir ortamda tutulabilir. DİKTAŞ her halde veri
sorumlusu sıfatıyla hareket etmekte ve kişisel verileri Kanun’a, Kişisel
Verilerin İşlenmesi ve Korunması Politikası’na ve işbu Kişisel Veri Saklama ve
İmha Politikası’na uygun olarak işlemek ve korumaktadır.
a) Matbu ortamlar |
: |
Verilerin kağıt ya da mikrofilmler üzerine basılarak tutulduğu
ortamlardır. |
b) Yerel dijital ortamlar |
: |
DİKTAŞ bünyesinde yer alan sunucular, sabit ya da taşınabilir
diskler, optik diskler gibi sair dijital ortamlardır. |
c) Bulut ortamlar |
: |
DİKTAŞ bünyesinde yer almamakla birlikte, DİKTAŞ’nın
kullanımında olan, kriptografik yöntemlerle şifrelenmiş internet tabanlı
sistemlerin kullanıldığı ortamlardır. |
2.2. ORTAMLARIN GÜVENLİĞİNİN
SAĞLANMASI
DİKTAŞ, kişisel verilerin güvenli bir şekilde saklanması ile
hukuka aykırı olarak işlenmesi ve erişilmesinin önlenmesi için ilgili kişisel
veri ile tutulduğu ortamın niteliklerine uygun olarak gerekli tüm teknik ve
idari tedbirleri almaktadır.
İşbu tedbirler, bunlarla kısıtlı olmamak üzere, ilgili kişisel
verinin ve tutulduğu ortamın niteliğine uygun düştüğü ölçüde aşağıdaki idari ve
teknik tedbirleri kapsar.
2.2.1. Teknik Tedbirler
DİKTAŞ, kişisel verilerin saklandığı tüm ortamların ilgili
verinin ve verinin tutulduğu ortamın niteliklerine uygun olarak aşağıdaki
teknik tedbirleri almaktadır:
- Kişisel
verilerin tutulduğu ortamlarda yalnızca teknolojik gelişmelere uygun
güncel ve güvenli sistemler kullanılmaktadır.
- Kişisel
verilerin tutulduğu ortamlara yönelik güvenlik sistemleri kullanılmaktadır.
- Bilişim
sistemleri üzerindeki güvenlik zafiyetlerinin tespitine yönelik güvenlik
testleri ve araştırmaları yapılmakta, yapılan test ve araştırmaların
sonucunda tespit edilen mevcut ya da muhtemel risk teşkil eden hususlar
giderilmektedir.
- Kişisel
verilerin tutulduğu ortamlara veriye erişim kısıtlanarak yalnızca yetkili
kişilerin, kişisel verinin saklanma amacı ile sınırlı olarak bu verilere
erişmesine izin verilmekte ve tüm erişimler kayıt altına alınmaktadır.
- DİKTAŞ
bünyesinde kişisel verilerin tutulduğu ortamların güvenliğini sağlamak
üzere yeterli teknik personel bulundurmaktadır.
2.2.2. İdari Tedbirler
DİKTAŞ, kişisel verilerin saklandığı tüm ortamların ilgili
verinin ve verinin tutulduğu ortamın niteliklerine uygun olarak aşağıdaki idari
tedbirleri almaktadır:
- Kişisel
verilere erişimi olan tüm DİKTAŞ çalışanlarının bilgi güvenliği, kişisel
veriler ve özel hayatın gizliliği konularında farkındalıklarının
artırılması ve bilinçlendirilmesi için çalışmalar yapılmaktadır.
- Bilgi
güvenliği, özel hayatın gizliliği ve kişisel verilerin korunması
alanındaki gelişmeleri takip etmek ve gerekli aksiyonları almak üzere
hukuki ve teknik danışmanlık hizmeti alınmaktadır.
- Kişisel
verilerin teknik ya da hukuki gereklilikler nedeniyle üçüncü kişilere
aktarılması halinde ilgili üçüncü kişilerle kişisel verilerin korunması
amacıyla protokoller imzalanmakta, ilgili üçüncü kişilerin bu
protokollerdeki yükümlülüklerine uyması için gerekli tüm özen
gösterilmektedir.
2.2.3. Şirket İçi Denetim
DİKTAŞ, Kanun’un 12’nci maddesi uyarınca Kanun hükümlerinin ve
işbu Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası ile Kişisel Verilerin İşlenmesi ve
Korunması Politikası hükümlerinin uygulanmasına ilişkin şirket içi denetimler
yapmaktadır.
Şirket içi denetimler sonucunda bu hükümlerin uygulanmasına
ilişkin eksiklik ya da kusurların tespit edilmesi halinde bu eksiklik ya da
kusurlar derhal giderilir.
Denetim sırasında ya da sair bir şekilde DİKTAŞ sorumluluğunda
bulunan kişisel verilerin kanuni olmayan yollarla başkaları tarafından elde
edildiğinin anlaşılması hâlinde, DİKTAŞ bu durumu en kısa sürede ilgilisine ve
Kurula bildirir.
3. BÖLÜM: KİŞİSEL VERİLERİN
İMHASI
3.1. SAKLAMA VE İMHA
NEDENLERİ
3.1.1. Saklama Nedenleri
DİKTAŞ bünyesinde tutulan kişisel veriler Kanun ve Kişisel
Veriler Politikamız (ilgili politikaya “www.diktasltd.com.tr” adresinden
ulaşabilirsiniz) uyarınca, burada belirtilen amaç ve nedenlerle saklanmaktadır.
3.1.2. İmha Nedenleri
DİKTAŞ bünyesinde bulunan kişisel veriler ilgili kişinin talebi
halinde ya da Kanun’un 5’nci ve 6’ncı maddelerinde sayılan nedenlerin ortadan
kalkması halinde resen işbu imha politikası uyarınca silinir, yok edilir veya
anonim hale getirilir.
Kanun’un 5’nci ve 6’ncı maddelerinde sayılan nedenler
aşağıdakilerden ibarettir:
- Kanunlarda
açıkça öngörülmesi.
- Fiili
imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda bulunan veya
rızasına hukuki geçerlilik tanınmayan kişinin kendisinin ya da bir
başkasının hayatı veya beden bütünlüğünün korunması için zorunlu olması.
- Bir
sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması
kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin
gerekli olması.
- Veri
sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu
olması.
- İlgili
kişinin kendisi tarafından alenileştirilmiş olması.
- Bir
hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu
olması.
- İlgili
kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri
sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması.
3.2. İMHA YÖNTEMLERİ
DİKTAŞ, Kanuna ve sair mevzuatı ile Kişisel Verilerin İşlenmesi
ve Korunması Politikasına uygun olarak sakladığı kişisel verileri, verilerin
işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde ilgili kişinin
talebi doğrultusunda ya da işbu Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikasında
belirtilen süreler içinde re’sen siler, yok eder veya anonim hale getirir.
DİKTAŞ tarafından en çok kullanılan silme, yok etme ve anonim
hale getirme teknikleri aşağıda sıralanmaktadır:
3.2.1.1 Silme Yöntemleri
Matbu Ortamda Tutulan Kişisel Veriler İçin Silme Yöntemleri | ||
Karartma |
: |
Matbu ortamda bulunan kişisel veriler karartma yöntemi
kullanılarak silinir. Karartma işlemi, ilgili evrak üzerindeki kişisel
verilerin, mümkün olan durumlarda kesilmesi, mümkün olmayan durumlarda ise
geri döndürülemeyecek ve teknolojik çözümlerle okunamayacak şekilde sabit
mürekkep kullanılarak görünemez hale getirilmesi şeklinde yapılır. |
Bulut ve Yerel Dijital Ortamda Tutulan Kişisel Veriler İçin
Silme Yöntemleri | ||
Yazılımdan güvenli olarak silme |
: |
Bulut ortamda ya da yerel dijital ortamlarda tutulan kişisel
veriler bir daha kurtarılamayacak şekilde dijital komutla silinir. Bu şekilde
silinen verilere tekrar ulaşılamaz. |
3.2.1.2 Yok Etme Yöntemleri
Matbu Ortamda Tutulan Kişisel Veriler İçin Yok Etme Yöntemleri | ||
Fiziksel yok etme |
: |
Matbu ortamda tutulan belgeler evrak imha makineleri ile
tekrar bir araya getirilemeyecek şekilde yok edilir. |
Yerel Dijital Ortamda Tutulan Kişisel Veriler İçin Yok Etme
Yöntemleri | ||
Fiziksel yok etme |
: |
Kişisel veri barındıran optik ve manyetik medyanın eritilmesi,
yakılması veya toz haline getirilmesi gibi fiziksel olarak yok edilmesi
işlemidir. Optik veya manyetik medyayı eritmek, yakmak, toz haline getirmek
ya da bir metal öğütücüden geçirmek gibi işlemlerle verilerin erişilmez
kılınması sağlanır. |
De-manyetize etme (degauss) |
: |
Manyetik medyanın yüksek manyetik alana maruz bırakılması ile
üzerindeki verilerin okunamaz biçimde bozulması işlemidir. |
Üzerine yazma |
: |
Manyetik medya ve yeniden yazılabilir optik medya üzerine en
az yedi kez 0 ve 1’lerden oluşan rastgele veriler yazılarak eski verinin
okunmasının ve kurtarılmasının önüne geçilir. |
Bulut Ortamda Tutulan Kişisel Veriler İçin Yok Etme Yöntemleri | ||
Yazılımdan güvenli olarak silme |
: |
Bulut ortamda tutulan kişisel veriler bir daha
kurtarılamayacak şekilde dijital komutla silinir ve bulut bilişim hizmet
ilişkisi sona erdiğinde kişisel verileri kullanılır hale getirmek için
gerekli şifreleme anahtarlarının tüm kopyaları yok edilir. Bu şekilde silinen
verilere tekrar ulaşılamaz. |
3.2.1.3. Anonimleştirme Yöntemleri
Anonimleştirme, kişisel verilerin başka verilerle eşleştirilerek
dahi hiçbir surette kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle
ilişkilendirilemeyecek hâle getirilmesidir.
Değişkenleri çıkarma |
: |
İlgili kişiye ait kişisel verilerin içerisinde yer alan ve
ilgili kişiyi herhangi bir şekilde tespit etmeye yarayacak doğrudan
tanımlayıcıların bir ya da bir kaçının çıkarılmasıdır. Bu yöntem kişisel verinin anonim hale getirilmesi için
kullanılabileceği gibi, kişisel veri içerisinde veri işleme amacına uygun
düşmeyen bilgilerin bulunması halinde bu bilgilerin silinmesi amacıyla da
kullanılabilir. |
Bölgesel gizleme |
: |
Kişisel verilerin toplu olarak anonim şekilde bulunduğu veri
tablosu içinde istisna durumda olan veriye ilişkin ayırt edici nitelikte
olabilecek bilgilerin silinmesi işlemidir. |
Genelleştirme |
: |
Birçok kişiye ait kişisel verinin bir araya getirilip, ayırt
edici bilgileri kaldırılarak istatistiki veri haline getirilmesi işlemidir. |
Alt ve üst sınır kodlama / Global kodlama |
: |
Belli bir değişken için o değişkene ait aralıklar tanımlanarak
kategorilendirilir. Değişken sayısal bir değer içermiyorsa bu halde değişken
içindeki birbirine yakın veriler kategorilendirilir. Aynı kategori içinde kalan değerler birleştirilir. |
Mikro birleştirilme |
: |
Bu yöntem ile veri kümesindeki bütün kayıtlar öncelikle
anlamlı bir sıraya göre dizilip sonrasında bütün küme belirli bir sayıda alt
kümelere ayrılır. Daha sonra her alt kümenin belirlenen değişkene ait
değerinin ortalaması alınarak alt kümenin o değişkenine ait değeri ortalama
değer ile değiştirilir. Bu sayede veri içerisinde bulunan dolaylı
tanımlayıcılar bozulmuş olacağından, verinin ilgili kişiyle
ilişkilendirilmesi zorlaştırılır. |
Veri karma ve bozma |
: |
Kişisel veri içerisindeki doğrudan ya da dolaylı
tanımlayıcılar başka değerlerle karıştırılarak ya da bozularak ilgili kişi
ile ilişkisi koparılır ve tanımlayıcı niteliklerini kaybetmeleri sağlanır. |
DİKTAŞ, kişisel verilerin anonim hale getirilmesi için ilgili
verinin niteliğine göre bu sayılan anonimleştirme yöntemlerinden bir ya da
birkaçını kullanır. DİKTAŞ, bu anonimleştirme yöntemlerini kullanırken
K-Anonimlik (K-Anonymity), L-Çeşitlilik (L-Diversity) ve T-Yakınlık
(T-Closeness) istatistik yöntemlerini kullanabilir.
3.3. SAKLAMA VE İMHA SÜRELERİ
3.3.1. Saklama Süreleri
VERİ SAHİBİ |
VERİ KATEGORİSİ |
VERİ SAKLAMA SÜRESİ |
Çalışan |
İşe alım evrakları ile Sosyal Güvenlik Kurumuna
gerçekleştirilen; hizmet süresine ve ücrete dair bildirimlere esas özlük
verileri |
İş İlişkisinin sona ermesinden itibaren 10 Yıl muhafaza
edilir. |
Çalışan |
İşe alım evrakları ile Sosyal Güvenlik Kurumuna
gerçekleştirilen; hizmet süresine ve ücrete dair bildirimlere esas özlük
verileri dışında kalan özlük verileri |
Hizmet akdinin devamında ve hitamını takip eden takvim yılı
yılbaşından itibaren de 15(onbeş) yıl müddetle muhafaza edilir. |
Çalışan |
İşyeri Kişisel Sağlık Dosyası İçeriğindeki Veriler |
Hizmet akdinin devamında ve hitamından itibaren 30(otuz) yıl
müddetle muhafaza edilir. |
İş Ortağı/Çözüm Ortağı/Danışman |
İş Ortağı/Çözüm Ortağı/Danışman ile DİKTAŞ arasındaki ticari
ilişkinin yürütümüne dair kimlik bilgisi, iletişim bilgisi, finansal
bilgiler, telefon aramalarında alınan ses kayıtları, İş Ortağı/Çözüm Ortağı/Danışman
çalışanı verileri |
İş Ortağı/Çözüm Ortağı/Danışmanın, DİKTAŞ'la olan iş/ticari
ilişkisi süresince ve sona ermesinden itibaren Türk Borçlar Kanunu md.146 ile
Türk Ticaret Kanunu md.82 uyarınca 10 yıl süre ile saklanır. |
Ziyaretçi |
DİKTAŞ'a ait fiziki mekana girişte alınan Ziyaretçi'ye ait ad,
soyad, T.C.K.N., araç plakası ile kamera kayıtları, telefon
aramalarında alınan ses kayıtları |
2 yıl süre ile saklanır. |
İnternet Sitesi Ziyaretçisi |
İnternet Sitesi Ziyaretçisi'ne ait ad, soyad, e-posta adresi, gezinme
hareketleri bilgileri |
2 yıl süre ile saklanır. |
Çalışan Adayı |
Çalışan Adayına ait özgeçmiş ve işe başvuru formunda yer alan
bilgiler |
En fazla 2 yıl olmak üzere özgeçmişin güncelliğini kaybedeceği
süre kadar saklanır. |
Stajyer(öğrenci) |
Stajyer'e ait staj dosyasında yer alan bilgiler |
Staj ilişkisinin devamında ve hitamını takip eden takvim yılı
yılbaşından itibaren de 10(on) yıl müddetle muhafaza edilir. |
Müşteri |
Müşteri'ye ait ad, soyad, T.C.K.N., iletişim bilgileri, ödeme
bilgileri ve yöntemleri, gezinme hareketleri bilgileri, telefon
aramalarında alınan ses kayıtları, ürün/hizmet tercihleri, işlem geçmişi,
özel gün bilgileri |
Müşteri'nin, satın almış olduğu her bir ürün/hizmetin
sunulmasından itibaren Türk Borçlar Kanunu md.146 ile Türk Ticaret Kanunu
md.82 uyarınca 10 yıl süre ile saklanır. |
Müşteri |
Kamera görüntüleri, araç plaka bilgisi |
2 yıl süre ile saklanır. |
Potansiyel Müşteri |
Potansiyel Müşteri ile DİKTAŞ arasındaki ticari ilişki
kurulmasına dair sözleşme görüşmeleri sırasında alınan kimlik bilgisi,
iletişim bilgisi, finansal bilgiler, telefon aramalarında alınan ses
kayıtları |
2 yıl süre ile saklanır. |
DİKTAŞ’nın İşbirliği İçinde Olduğu Kurum/Firmalar
(Tedarikçi, Fason Üretici, Bayi/Franchise |
DİKTAŞ’nın İşbirliği İçinde Olduğu Kurum/Firmalar ile DİKTAŞ
arasındaki ticari ilişkinin yürütümüne dair kimlik bilgisi, iletişim bilgisi,
finansal bilgiler, telefon aramalarında alınan ses kayıtları, DİKTAŞ’nın
İşbirliği İçinde Olduğu Kurum/Firma çalışanı verileri |
DİKTAŞ’nın İşbirliği İçinde Olduğu Kurum/Firmaların,
DİKTAŞ'yla olan iş/ticari ilişkisi süresince ve sona ermesinden itibaren Türk
Borçlar Kanunu md.146 ile Türk Ticaret Kanunu md.82 uyarınca 10 yıl süre ile
saklanır. |
* Mevzuat
uyarınca daha uzun bir süre düzenlenmiş olması ya da mevzuat uyarınca
zamanaşımı, hak düşürücü süre, saklama süreleri vb. için daha uzun bir süre
öngörülmüş olması halinde, mevzuat hükümlerindeki süreler azami saklama süresi
olarak kabul edilir.
3.3.2. İmha Süreleri
DİKTAŞ, Kanun, ilgili mevzuat, Kişisel Verilerin İşlenmesi ve
Korunması Politikası ve işbu Kişisel Verileri Saklama ve İmha Politikası
uyarınca sorumlu olduğu kişisel verileri silme, yok etme veya anonim hale
getirme yükümlülüğünün ortaya çıktığı tarihi takip eden ilk periyodik imha
işleminde, kişisel verileri siler, yok eder veya anonim hale getirir.
İlgili kişi, Kanunun 13’ncü maddesine istinaden DİKTAŞ’ya
başvurarak kendisine ait kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini
talep ettiğinde;
- Kişisel
verileri işleme şartlarının tamamı ortadan kalkmışsa; DİKTAŞ talebe konu
kişisel verileri talebi aldığı günden itibaren 30 (otuz) gün içinde
gerekçesini açıklayarak uygun imha yöntemi ile siler, yok eder veya anonim
hale getirir. DİKTAŞ’nın talebi almış sayılması için ilgili kişinin
talebini Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması Politikasına uygun
olarak yapmış olması gerekir. DİKTAŞ, her halde yapılan işlemle ilgili
ilgili kişiye bilgi verir.
- Kişisel
verileri işleme şartlarının tamamı ortadan kalkmamışsa, bu talep DİKTAŞ
tarafından Kanunun 13’ncü maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca gerekçesi
açıklanarak reddedilebilir ve ret cevabı ilgili kişiye en geç otuz gün
içinde yazılı olarak ya da elektronik ortamda bildirilir.
3.4. PERİYODİK İMHA
Kanunda yer alan kişisel verilerin işlenme şartlarının tamamının
ortadan kalkması durumunda; DİKTAŞ işleme şartları ortadan kalkmış olan kişisel
verileri işbu Kişisel Verileri Saklama ve İmha Politikasında belirtilen ve
tekrar eden aralıklarla re’sen gerçekleştirilecek bir işlemle siler, yok eder
veya anonim hale getirir.
Periyodik imha süreçleri ilk kez 30.06.2018 tarihinde başlar ve
her 6 (altı) ayda bir tekrar eder.
3.5. İMHA İŞLEMİNİN HUKUKA
UYGUNLUĞUNUN DENETİMİ
DİKTAŞ, gerek talep üzerine gerekse periyodik imha süreçlerinde
re’sen gerçekleştirdiği imha işlemlerini Kanuna, sair mevzuata, Kişisel
Verilerin İşlenmesi ve Korunması Politikasına ve işbu Kişisel Veri Saklama ve
İmha Politikasına uygun olarak yapar.
DİKTAŞ, imha işlemlerinin bu düzenlemelere uygun olarak
yapıldığını temin etmek amacıyla bir takım idari ve teknik tedbirler
almaktadır.
3.5.1. Teknik Tedbirler
- DİKTAŞ,
işbu politikada yer alan her bir imha yöntemine uygun teknik araç ve
ekipman bulundurur.
- DİKTAŞ,
imha işlemlerinin yapıldığı yerin güvenliğini sağlar.
- DİKTAŞ,
imha işlemini yapan kişilerin erişim kayıtlarını tutar.
- DİKTAŞ,
imha işlemini yapacak yetkin ve tecrübeli elemanlar istihdam eder ya da
gerektiğinde yetkin üçüncü kişilerden hizmet alır.
3.5.2. İdari Tedbirler
- DİKTAŞ,
imha işlemini yapacak çalışanlarının bilgi güvenliği, kişisel veriler ve
özel hayatın gizliliği konularında farkındalıklarının artırılması ve
bilinçlendirilmesi için çalışmalar yapar.
- DİKTAŞ,
bilgi güvenliği, özel hayatın gizliliği, kişisel verilerin korunması ve
güvenli imha teknikleri alanındaki gelişmeleri takip etmek ve gerekli
aksiyonları almak üzere hukuki ve teknik danışmanlık hizmeti alır.
- DİKTAŞ,
teknik ya da hukuki gereklilikler nedeniyle imha işlemini üçüncü kişilere
yaptırdığı durumlarda ilgili üçüncü kişilerle kişisel verilerin korunması
amacıyla protokoller imzalar, ilgili üçüncü kişilerin bu protokollerdeki
yükümlülüklerine uyması için gerekli tüm özeni gösterir.
- DİKTAŞ,
imha işlemlerinin hukuka ve işbu Kişisel Veri Saklama ve İmha
Politikasında belirtilen şart ve yükümlülüklere uygun olarak yapılıp
yapılmadığını düzenli olarak denetler, gereken aksiyonları alır.
- DİKTAŞ,
kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi ve anonim hale getirilmesiyle
ilgili yapılan bütün işlemleri kayıt altına alır ve söz konusu kayıtları,
diğer hukuki yükümlülükler hariç olmak üzere en az üç yıl süreyle saklar.
4. BÖLÜM: KİŞİSEL VERİ
KOMİTESİ
DİKTAŞ bünyesinde bir Kişisel Veri Komitesi kurar. Kişisel Veri
Komitesi, ilgili kişilerin verilerinin hukuka, Kişisel Verilerin İşlenmesi ve
Korunması Politikasına ve Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikasına uygun
olarak saklanması ve işlenmesi için gerekli işlemleri yapmak/yaptırmak ve
süreçleri denetlemekle yetkili ve görevlidir.
Kişisel Veri Komitesi bir yönetici, bir idari uzman ve bir
teknik uzman olmak üzere üç kişiden oluşur. Kişisel Veri Komitesinde görevli
DİKTAŞ çalışanlarının unvanları ve görev tanımları aşağıda belirtilmiştir:
Unvan |
|
Görev Tanımı |
Kişisel Veri Komitesi Yöneticisi |
: |
Kanuna uyumluluk sürecinde yürütülen projelerde her türlü
planlama, analiz, araştırma, risk belirleme çalışmalarını yönlendirmek;
Kanun, Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması Politikası ve Kişisel Veri
Saklama ve İmha Politikası uyarınca yürütülmesi gereken süreçleri yönetmek ve
ilgili kişilerce gelen talepleri karara bağlamakla yükümlüdür. |
KVK Uzmanı (Teknik ve İdari) |
: |
İlgili kişilerin taleplerinin incelenmesi ve değerlendirilmek
üzere Kişisel Veri Komitesi Yöneticisine raporlanmasından; Kişisel Veri
Komitesi Yöneticisi tarafından değerlendirilen ve karara bağlanan ilgili kişi
taleplerine ilişkin işlemlerin Kişisel Veri Komitesi Yöneticisinin kararı
uyarınca yerine getirilmesinden; saklama ve imha süreçlerinin denetiminin
yapılmasından ve bu denetimlerin Kişisel Veri Komitesi Yöneticisine
raporlanmasından; saklama ve imha süreçlerinin yürütülmesinden sorumludur. |
5. BÖLÜM: GÜNCELLEME VE UYUM
DİKTAŞ, Kanunda yapılan değişiklikler nedeniyle, Kurum kararları
uyarınca ya da sektördeki ya da bilişim alanındaki gelişmeler doğrultusunda
Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması Politikasında ya da işbu Kişisel Veri
Saklama ve İmha Politikasında değişiklik yapma hakkını saklı tutar.
İşbu Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikasında yapılan
değişiklikler derhal metne işlenir ve değişikliklere ilişkin açıklamalar
politikanın sonunda açıklanır.
5.1 DEĞİŞİKLİK NOTLARI
01.01.2018 |
: |
Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası yayınlanmıştır. |
*daha eski tarihli bir değişiklik bulunmamaktadır.*